Provident Polska to jedna z najbardziej znanych firm pozabankowych udzielających pożyczek. Znana jest w dużej mierze z reklam telewizyjnych, internetowych czy prasowych. Firma wykazuje niezwykłą dbałość o swój wizerunek, ale mimo wszystko w grudniu 2013 roku do prasy przedostały się informacje mówiące o karze nałożonej na Providenta przez UOKiK wynoszącej niemalże 13 milionów złotych.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę Provident Polska dwie kary, których łączna suma wynosi niemal 13 milionów złotych. Głównym zarzutem postawionym przez UOKiK Providentowi było niedoinformowanie klientów o wszystkich kosztach, które muszą ponieść pożyczkobiorcy. Provident Polska w swojej ofercie posiada usługę „domowej obsługi pożyczki”. Polega ona na dostarczeniu przez przedstawiciela firmy umowy pożyczkowej oraz pieniędzy do domu wnioskodawcy. Spłata pożyczki również jest dokonywana za pośrednictwem przedstawiciela Providenta. Usługa ta jest dodatkowo płatna, o czym firma nie wspomina ani w swojej ofercie ani w dokumentach. Zdaniem kontrolerów UOKiK, brak uwzględnienia kosztów obsługi domowej pożyczki nie pozwala klientowi na prawidłową ocenę kosztów pożyczki i obiektywne porównanie oferty Providenta z ofertami innych firm pożyczkowych. Brak uwzględnienia tej informacji będzie kosztował Providenta ponad 12 milionów złotych.
Drugim zarzutem UOKiK jest „naruszenie zbiorowych interesów konsumentów”. Powodem takiego zarzutu była reklama, która ukazała się na początku 2013 roku, przedstawiająca jako jedną z zalet oferty Providenta możliwość rezygnacji z pożyczki w ciągu 14 dni od zawarcia umowy. Warto jednak zauważyć, że polskie prawo daje konsumentowi 14 dni na rezygnację z umowy, co sprawia, że informacja ta nie może być podawana jako szczególny wyznacznik oferty jakiejkolwiek firmy. Tym samym wiadomość zawarta w reklamie Providenta jest działaniem na szkodę konsumenta. To przewinienie będzie kosztowało firmę blisko pół miliona złotych.
Podobne artykuły
6 thoughts on “13 milionów kary dla Providenta za niedoinformowanie klientów”
Comments are closed.
Niestety w wielu firmach pojawiają się niedomówienia przez co później nasze koszty, które musimy ponieść korzystając z danej oferty rosną. Chwyty marketingowe to druga rzecz, która ma ogromny wpływ na konsumentów i wszystkie firmy mając taką możliwość będą z nich korzystać. Nie do końca jestem przekonana do słuszności naniesionej kary za “chwyt” marketingowy.
fajnie, że UOKiK kontroluje i działa, ale przepraszam bardzo… co to jest 13 mln dla Providenta – spółki, której zyski roczne to ponad 300 mln złotych.
Provident to i tak bez tego jest znany z “naciągania” klientów. Tylko jak do tej pory nikt nie mógł nic im zarzucić, bo wszystko robili niby legalnie. Poza tym, 13 mln złotych to nie jest dla nich dużo i nie zdziwiłabym się, gdyby dalej praktykowali to, za co zostali ukarani. Może zmienią sposób, ale nadal będą “żerować” na każdym kliencie, który niedokładnie czyta umowę, lub nie dopytuje się o szczegóły.
Nie wiem czemu, ale od samego początku ten provident nie wydawał mi się za fajny. Tutaj pożyczki tak szybko można uzyskać w sumie “od ręki” . No cóż teraz zapłacą karę ale czy to wszystko się polepszy? Nadal będą robić tak żeby klient nie poznał dokładnych kosztów, bo przecież Oni na tym to mają największy zarobek. Zarabiają na ludzkiej niewiedzy 🙂
Rzeczywiście Provident nie cieszy się dobra sławą. Są znani z tego, że na wiele sposobów próbują naciągnąć klientów na dodatkowe koszty. Całe szczęście, że wreszcie ktoś przyjrzał się sprawie bliżej. Może gdyby więcej takich naciągaczy dostało tak wysokie grzywny to w końcu przestałoby im się opłacać oszukiwanie klientów.
Provident to najgorsza firma pożyczkowa . Naciągają i wmawiają różne rzeczy dziwne klientom .
Jest to nie pojęte co oni wyprawiają . Jak można nie poinformować klientów o dodatkowych kosztach ?
Przecież to jest niedorzeczne . Nigdy tam nie wezmę pożyczki . Moi znajomi również odradzają .
Od samego początku ten provident nie wydawał mi się za fajny.